Predators (2010)

Thomas 27. 7. 2010 110

Máte zájem se dozvědět vše o novém filmu režiséra Roberta Rodrigueza? Od toho je tu slibovaná recenze, ve které se dozvíte vše o příběhu, postavách, celkovém pojetí a samozřejmě i porovnáme film s původním dílem.
No, jak u takového dlouho očekávaného filmu začít? Myslím, že bude nejlepší, když se se mnou prokoušete tímto filmem krůček po krůčku až dokonce a vše dopodrobna rozebereme.

První, co mě při pohodlném sledování Predátorů v kině trklo do uší, byla velmi známá, avšak krapet upravená, hudba od skladatele Alana Silvestriho, který obdařil první díl Predátora velmi melodickým soundtrackem, který se krásně hodí k drsné a nehostinné džungli. Hned od začátku nabírá film na akci a čím dál víc na ní nabírá tempo až do samého konce.

predators-movie4

Skupina unesených pozemšťanů vyděšeně kope kolem sebe do prázdného prostoru a řítí se smrtelnou rychlostí k zemi. Najednou se však vysouvají padáky a krom jednoho ubožáka, který tvrdě dopadne a přeláme si všechny kosti v těle, je skupina osmí lidí bez vážnějšího zranění vysazena na neznámé planetě porostlé džunglí. Všichni ihned vytahují své zbraně a nedůvěřivě na sebe míří. Nejistota a vztek panuje všude okolo. Po krátké přestřelce si však tito zabijáci uvědomují, že postřílením se navzájem nic nevyřeší a už vůbec nenaleznou odpovědi, které si každý v duchu dokola přeříkává.

Brzy však zjistí, že jsou až na jednoho doktora, který byl snad unesen omylem, pozuby ozbrojení nebezpeční zabijáci, kteří se neštítí něčeho jako je vraždění či zabíjení. Mezi tyto zabijáky patří Royce – žoldák s charaktery vůdce, Isabella – profesionální odstřelovačka, Cuchillo – člen drogové mafie, Stans – masový vrah, Mombasa – člen bojového komanda smrti, Nikolai – elitní ruský voják, Hanzo – člen Jakuzy a nakonec do poslední chvíle bezmocný doktůrek Edwin, který nakonec ukáže své pravé já.

predators-movie3

Po dnu stráveném na této nehostinné planetě si však uvědomí, že predátory tentokrát nejsou oni, ale někdo mnohem silnější a děsivější, než si vůbec dokáží představit. Po několika úmrtích těchto členů skupiny se Royce pokusí nastražit na krvežíznivé lovce past, která však přiláká zcela jiné příšery planety. Najednou budou mít za sebou jak Predátory, tak i čtyřnohé uslintané potvory vzdáleně připomínající psy, pár ohavných potvor s ostrými drápy a zuby a nakonec vzdáleně připomínající špionážní sokoly.

Na zbývající členy skupiny nakonec zbude pouze zběsilý útěk. Naštěstí se však zpoza džungle vynoří další postava, Noland – přeživší člen americké armády, který se na této lovecké planetě již delší dobu ukrývá. Ten na noc tyto k smrti vyděšené pozemšťany ukryje do své skrýše a vybaví je potřebnou municí, bez které by nepřežili jediný den. Bohužel se však ukáže, že Noland není tak laskavý a dobrosrdečný, jak se na první pohled zdálo. Po pokusu o udušení jedovatým kouřem přiláká exploze Predátory, kteří si poradí jak s Nolandem, tak i s Nikolaiem, Stansem a Hanzou. Zbylým třem zabijákům zůstává poslední východisko, a to osvobodit osamoceného Predátora, kterého o den dříve zahlédli přivázaného k obětnímu sloupu. Isabella a Edwin jsou však těsně před obětním táborem lapeni do sítí a tak zůstává na Roycovi, jak si s pořádně naštvanými Predátory poradí.

predators-movie9Film Predators je velmi dobře zpracován, ať co se týče dobrého střihu, který dává filmu nepřetržité tempo a akci či kamery a jejího kameramana, který si dal na záběrech chvályhodně záležet. I když jsem nečekal, že mě, znalce filmů s Predátory, něco na filmu zarazí, tak se tomu nakonec stalo a byl jsem překvapen, když jsem se skrz zkušeného Nolanda dozvěděl, že existují dva druhy Predátorů, a to nadřazení a podřezaní, kteří se mezi sebou údajně sem tam také loví. I přes velmi dobrý začátek se mi však zdálo, že je té akce až příliš moc a že by se těch pár scén, kde by se divák mohl ze všeho toho střílení a zabíjení vydýchat, hodilo.

Co se týče nových Predátorů (těch nadřazených), tak ti se mně velice zalíbili. I když může někdo nad jejich novým vzhledem trucovat, tak si osobně myslím, že jim tato změna jenom prospěla. Vypadají tak víc divoce a dravě, přesně tak, jak džungle vyžaduje. A pokud bych si měl vybrat Predátora, který se mi ve filmu nejvíce zalíbil, tak bych si za sebe vybral asi Falconera (Sokolího), ať už kvůli jeho výrazné masce či smyslu pro boj z blízka (viz Hanzo vs. Falconer). Nakonec však ještě porovnáme oba dva filmy, Predátory s Predátorem.

Již při prvních minutách, jak jsem již zmiňoval, bylo jasné, že bude hudba věrná prvnímu dílu, což samozřejmě oceňuji. Také oceňuji množství podobností, kterých jsem ve filmu napočítal opravdu hodně. Ať už mi postavy z prvního dílu připomínalo chování zabijáků či jejich charaktery a hlášky, tak jsem byl pokaždé spokojen a vůbec mi tento fakt podobnosti nevadil. Musím však Predátorům a Rodriguezovi vytknout nepovedený konec, při kterém jsem přeci jen čekal o něco víc. S nástupem titulků jsem však na něj zapomenul, protože jsem se zaposlouchal do známé písně Long Tally Sally, která mě a ostatní diváky kina velmi pobavila.

Když se to tak shrne, tak film Predátoři byl po nepříliš oblíbeném AvP velmi očekávaným pokračováním předešlé ságy a za sebe si myslím, že rozhodně nezklamal! Proto, jak to tak u recenzí bývá, uděluji 80 ze 100%.
Pokud jste ještě tento povedený film neviděli a jste přitom fanouškem Predátora, tak hybaj do kina! A pokud jste ho viděli, tak se těšte stejně jako já na nadcházející DVD či na velmi povedené akční figurky, které se k nám v nejbližší době také dostanou.

Zajímavosti:

  • Roli Nolanda (Laurence Fishburne) měl původně ztvárnit Arnold Schwarzenegger, jenž původně souhlasil, ale při dopisování scénáře se role veterána Nolanda rozrostla a Schwarzenegger odstoupil z důvodu plnění guvernérských povinností a nemožností kvůli natáčení opustit úřad na několik dní.
  • Natáčení trvalo 3 měsíce (3 týdny na Hawaii a zbytek v Texasu).
  • Pro účely filmu byla v texaských „Austin Studios“ vybudována umělá džungle, v které se odehrává většina příběhu. Jak sám herec Louis Ozawa Changchien řekl v jednom z rozhovorů: „Nejkomplikovanější stavení, které jsem v mé herecké kariéře viděl.“
  • Jedním z důvodů pro obsazení Louise Ozawy Changchiena do role Hanza byla jeho dlouholetá zkušenost v japonském bojovém umění „kendó“. Dalším důležitým aspektem byl fakt, že herec je rodilý Japonec.
  • Herec Louis Ozawa Changchien za sebe nenechal zaskakovat kaskadéry. I přes jejich vysoké kvality se prý pohybovali příliš ve stylu „kung-fu“ a Louis Ozawa Changchien nechtěl, aby jeho styl boje („kendó“) byl ve filmu narušen.
  • Robert Rodriguez napsal několik verzí Predátora III v roce 1994, po neúspěchu druhého dílu však studio nemělo o pokračování zájem a Rodriguezův scénář navíc počítal s vysokým rozpočtem, což z něj dělalo ještě nežádanější projekt. Z toho důvodu nikdy nebylo realizováno přímé pokračování původní predátoří série. Mnoho elementů ze scénáře Predátora III však bylo začleněno do tohoto filmu.
  • S restartováním Predátora přišel Robert Rodriguez, který se nakonec ujal produkce a společně film režíroval s Nimródem Antalem.
  • V oficiálním traileru se vyskytly scény, které kupodivu do filmu nebyly přidány.

110 Comments »

  1. Liban 30. 11. 2010 at 20.30 -

    Co se týče PREDATORS, tak se mi taky líbili! Já to prostě beru tak, že parta lidí se ocitne v dost podobnym průseru, jako v legendární „jedničce“ a tak mě prostě zajímá, jak si budou počínat;) Kdybych měl ale říct, co mě tam vyloženě sr*lo, tak to hnusný „digitální sekání hlav“… jakože když Brody (tady vypadá skoro, jako Bear Grylls:D) na závěr „velkolepě“ zabije posledního Predoše, tomu sjede palice z krku, jak po másle;D

  2. Liban 30. 11. 2010 at 20.36 -

    …Vlastně, jak tak koukám, ona mu zapadne dozadu, přes záda:D No ale je to takový zbytečně na efekt si myslim;)

  3. Thomas 30. 11. 2010 at 20.48 -

    No, asi se mnou většina budete souhlasit když řeknu, že určitě lepší než nepovedené AvP a jeho bratříček Requiem (nebo sestřička?) xD

  4. Predator66 30. 11. 2010 at 22.28 -

    no neberu vám to asi nejste tak náročni fanoušci :-)
    Nemam rad kdyz se film kopiruje s puvodnim filmem :-( mám raději kdyz se pokusi o něco nového

  5. cat3 1. 12. 2010 at 12.08 -

    Já to mám tak, že se raději opakovaně podívám na oba AvP, než ještě jednou na Predators. Taky si myslím, že se Predators opravdu příliš podobají, svou koncepcí, prvnímu filmu s Arnoldem, kdežto AvP přinesl něco nového a samotný střet dvou ikon sci-fi žánru mě opravdu baví. Líbí se mi taky, jak je naznačen původ technologií, které lidi později přivedou na jiné planety …
    Nejsem ale hardcore fanoušek, takže se omlouvám všem skalním příznivcům.
    cat3

  6. Thomas 1. 12. 2010 at 15.40 -

    To nevadí, každý mu tu muselo být jasný, že se ve všem neshodnem xD

  7. Predator66 1. 12. 2010 at 19.15 -

    A o tom jsou diskuze :-) jinak CAT 3 mi mluvi s duše.

  8. Liban 1. 12. 2010 at 19.33 -

    Predator66: Takže ty máš taky radši AvPčka, než Predators? To asi taky nebudeš ten nejnáročnější fanoušek, nic proti;D Podle mě jsou „AvP“ amatérský slátaniny, který vůbec nešly do hloubky a sázely tak akorát na dobrý efekty! Teda jednička byl určitě skvělej nápad, ale hrozně pitomě zpracovanej… To je právě rozdíl mezi tím a Predátors – ty jsou totiž poctivá žánrová „filmařina“ od slušnýho rejži, s dobrejma hercema a pod dohledem Rodrigueze, kterej by se do toho asi nepoštěl, kdyby nevěřil, že se to většině fandů predátořího kultu bude líbit:)

  9. Thomas 1. 12. 2010 at 19.57 -

    Přesně! Jo! 5:1 pro NÁS! :D ha ha žabaři! xD xD xD

  10. Predator66 2. 12. 2010 at 0.30 -

    pyramida možna slatanina ,ale něco jineho a jednička od Johna Mctierman je mnohem lepši na rok 87 vubec nee špatnej film No a nevim ktery dobry herce myslis mam je sice rad ,ale Brody se mi do toho jako hlavni postava vubec nehodi takova sušinka neni hodna jako protivnik Predatora nerikam aby tam byl nejaky kulturista ,ale nekdo mužnejsi tenhle mi prijde jako romantik a Thomas- radsi budu jeden vlk než stado ovci

  11. Liban 2. 12. 2010 at 9.49 -

    Podle mě je blbost si Brodyho takhle škatulkovat… třeba já s ním viděl zatim jen „Vesnici“ a tohle (kde má vlastně naprosto nesourodý role;D) a jako namakanej žoldák mi ani trochu nevadí! Dál samozřejmě Fishburne, Trejo a i ostatní předváděj profesionální výkony, narozdíl od těch zoufalejch „herců“ z „pyramidy“, kterejm jsem smrt přál do jednoho!!! Že ta ženská nakonec přežila jsem dlouho rozdejchával:D Mctiernanův Predoš je už dneska samozřejmě naprostá klasa, kterou nejspíš nikdy žádný pokračování nepřekoná. Predátors z něj sice hodně těží, ale rozhodně ho nekopíruje… až na ten pád do řeky teda:)

  12. Thomas 2. 12. 2010 at 15.48 -

    Už se to tu začíná přiostřovat xD… hoši raději klid, jinak tu dojde k úrazu

  13. Predator66 2. 12. 2010 at 17.15 -

    kluci hlavně mě neberte ,že na vás nějak utočim mě jen bavi diskutovat o těch filmech :-D

  14. piraka 2. 12. 2010 at 17.41 -

    Predator66: no Ty hole, jasně že Tě všichni tak berem, jseš na nás tak krutej až to některým do očí slzy v hnalo

  15. Thomas 2. 12. 2010 at 18.39 -

    Pro Predator66: Nevím, jestli jsi to psal ty, ale někdo tu dřív psal, že v Predators není moc rozvinutý příběh. I když jsem přesvědčen o opaku, tak přestože bych se mýlil, Predators má i druhou, nepostradatelnou, stránku! Samozřejmě tím myslím pořádně nabušenou AKCI, které se dle mého názoru v AvP zrovna moc nedostávalo. Ale to tu jistě nemusím psát znova, protože už je můj názor pěknou dobu vystaven nahoře v recenzi :D

  16. Liban 2. 12. 2010 at 19.08 -

    Jaký přiostřování, jen si povídáme…;D Souhlasim s Thomasem, že během sledovování Predátors jsem byl díky skvělý akci opravdu napnutej od začátku až do konce! Když opět vzpomenu „AvP“, tak tam veškerý napětí vyprchá v okamžiku, kdy se ukáže, že jde vlastně jen o bezduchou vyvraždovačku a člověk se při každý další mrtvole jen přejícně usmívá;)

  17. Predator66 2. 12. 2010 at 19.34 -

    jakou akci myslis ? To me uspavalo nebo ze bych byl unavenej s prace :-D

  18. Thomas 2. 12. 2010 at 20.59 -

    Tak a dost! Držte mě jinak ho přerazím vejpůl!!! xD…

  19. Liban 2. 12. 2010 at 21.02 -

    Predator66: No tu akci, co tam je přece;D Já byl u toho poprvý hodně napnutej! Nadruhou stranu chápu, že tebe to může nechávat chladnym… mě třeba podobně „nesedne“ Pán prstenů, Harry Potter, Dr. House nebo Ztraceni, prostě to tak je:)

  20. Predator66 2. 12. 2010 at 21.11 -

    přesne kazdej ma rad neco jineho :-)

  21. cat3 3. 12. 2010 at 2.04 -

    Dobrá diskuze :) Já schválně vypočítám momenty, které mě dostaly v AvP filmech a jsem zvědav, co z toho přebije cokoliv z Predators ;)
    Nebojí se jít proti běžným tabu v americkejch filmech – umře malé dítě, těhotná, nebo očekávaný hrdina … Taky to zabití, nechtěné, té mladé kočky ve dvojce bylo vážně něco, co jsem nečekal …
    Skvělé bylo v jedničce, že přežila ta ženská, protože měla jako jediná koule a charisma a spolupráce s Predatorem byla super nápad.
    Objevil se tam praotec Bishopa z filmu Aliens a celkově skvěle propojili oba sci-fi fenomény dohromady …
    V obou AvP je dostatek skvělých záběrů na Predatory a Vetřelce a trikově mnohem lépe udělaných než v Predator 1 a 2, nemluvě o strašně odfláknutých “psech“ z Predators …
    Predalien jako nečekané vylepšení celé, dosud známé, Alien populace …
    Prostě pro mě osobně oba AvP překonávají Predators na celé čáře, Brody měl zůstat u charakterního herectví a ne se snažit nahradit Arnolda, marně … Všechny ty figurky z Predators, které postupně podle očekávání umřou, jsou jen klasickou plejádou nesourodých charakterů od pana Rodrigueze … Po kolikáté už … :)
    Doufám, že jsem nikoho zbytečně nenaštval ;) jsou to jen filmy …
    Cat3

  22. Liban 4. 12. 2010 at 1.38 -

    Cat3: Ačkoli mám na to úplně opačný názory, než ty, tak ten tvůj pohled respektuju;D Asi je dobře, že i AvP si najde takový zastánce:)

  23. Thomas 4. 12. 2010 at 10.55 -

    Já držím zajedno s Libanem, ale jak řekl, každý prostě máme na věc jiný pohled a jiný názor…

  24. Kolacek 4. 12. 2010 at 15.36 -

    Taktez si myslim ze predators jsou lepsi nez klasicke AVP 2, AVP 1 se mi i celkem libilo, byl to pohled zase z jine strany .. predatori v zime a chladu proc ne … u AVP 2 me drzela postava wolf predatora. Predators beru jako dalsi krok kupredu … super predatori a ze kopirujou starou klasiku mi nevadi lepsi nez aby kopirovali AVP 2.

  25. cat3 6. 12. 2010 at 14.46 -

    Jasný, sto lidí, sto názorů. Osobně jsem vážně čekal, že se někdo odváží navázat na Predatora a jeho pokračování a vznikne kultovní trilogie. Jenomže mě prostě Predators přijdou jen jako takový mišmaš, spíše jeko počítačová hra vykrádající již existující námět, a proto se třeba ještě nějakého Predator 3 filmu dočkáme …
    AvP beru jako filmový crossover dvou ikon sci-fi hororu, ne jako pokračování Predatora, ale takovou odbočku k pobavení fanoušků obou mimozemských potvor … :)
    Ale nejsem zarytý fanoušek a mám pochopení pro opačné, nebo jiné názory, takže to tady vážně beru jen jako příjemnou diskusi.

    cat3

  26. Thomas 6. 12. 2010 at 16.32 -

    Je mi líto, ale i když si to sám moc přeji, tak zcela určitě už nikdy nevznikne něco jako „Predator 3″, Rodriguez sám říkal, že by chtěl Predátory někdy příští rok zase začít natáčet, tudíž se dá očekávat, že si ponechá název „Predators“, a k němu přidá nějaký podtitul…

  27. Liban 6. 12. 2010 at 20.19 -

    Víte, co by byla naprostá pecka? PREDATOR3 se Silvestrem Stallonem, odehrávající se třeba v Africe nebo Asii!;)

  28. Thomas 7. 12. 2010 at 15.15 -

    Tak to je ještě míň reálnější! :D

  29. piraka 7. 12. 2010 at 15.16 -

    Liban: to by bylo skoro stejný jak Predator 1, akorát s jinými herci

  30. cat3 7. 12. 2010 at 16.33 -

    Přesně tak, něco jako Predators ;)

    cat3

  31. Thomas 7. 12. 2010 at 17.43 -

    Pojď sem a zvopakuj to! http://www.youtube.com/watch?v=sMtvcGL1euI (xD)

  32. Liban 7. 12. 2010 at 19.35 -

    Piraka: Kdybych to vymyslel já, tak si piš, že nebylo;D

  33. Thomas 31. 12. 2010 at 13.04 -

    Včera mi konečně přišlo objednané DVD… znovu jsem si vychutnal Predátory se vším všudy, včetně bonusů! Doufám, že pan Antal s Rodriguezem natočí pokračování!!! :D jinak, pokud se nemýlím, tak je dnes Silvestr, tudíž vše nejlepší do Nového roku!

  34. Liban 31. 12. 2010 at 17.31 -

    No vidíš, tos mi připomněl… Všechno nejlepší Slyi, hlavně hodně štěstí a zdraví při natáčení Expendables 2!!!;D

  35. Thomas 14. 4. 2011 at 20.56 -

    Jen mě tak napadlo, možná jsem se na to už ptal, ale kterého Predátora máte nejraději? U mne 100% vítězí Celtic a Falconer…

  36. Liban 15. 4. 2011 at 0.05 -

    Já mám nejradši oba, který ztvárnil Kevin Peter Hall;) Hlavně teda Clasika… vím, zní to jako klišé, ale prostě tak to je:)

  37. Liban 15. 4. 2011 at 0.08 -

    …Z těch novejch asi Trackera, protože má naprosto boží masku!:)

  38. Predator66 15. 4. 2011 at 12.54 -

    Mě Elder z dvojky nemá chybu TEN co byl v AvP uz je moc podobnej lidem myslim, že ma ten plášt a tak je moc vyfiknutej

  39. Engito 15. 4. 2011 at 13.13 -

    Každopádně Elder z dvojky.

  40. Thomas 15. 4. 2011 at 17.18 -

    By se z toho mohla udělat i anketa :D … a co takovej Chopper z AvP? Vím, že brzy chcípnul, ale taky vypadal celkem k světu! :D

  41. Hellknight 18. 4. 2011 at 19.06 -

    No tak mě se asi nejvíc líbil Celtic Predátor z AvP, a ted z těch novějších samozřejmě asi Berserker.Celkově bych řekl, že mám radši takové spíš mohutnější typy.Ale jinak mám rád prostě klasického predátora jako byl ten na konci v Predators s tou polorozbitou maskou. Nebo i Scar v AvP. U toho novýho klanu „MĚ“ chybí takové ty věcičky jako disky, sítě, kopí a tak.Jo a ještě bych zapoměl i ten Elder z AvP se mi líbil.
    No když už jsme u těch otázek, tak bych se vás rád zeptal taky na to jaký máte názor na situace buď v AvP, kdy se vlastně Scar Predátor spojí s Alex proti vetřelcům.A nebo v Predators kdy zas Klasik defakto pomáhá (spíš chtěl před smrtí pomoci) Royceovi s únikem na Zemi.Co sem si tak všiml, tak spousta fans na to nadává, že se Predátoři spojí s lidmi. Mě to ale spíš zaráží, když vezmu v potaz, že Predátoři jsou vlastně vysoce vyspělá rasa, která dokázala vyrobit takové technologie, o kterých se lidem jen zdálo, tak nevím proč by v dané situaci takovou věc neudělali.Scar – byl už jen sám, vetřelců všude plno, člověk, který mu odevzdal bez boje zbraň a navíc pak před jeho očima zabil vetřelce.Klasik – byl uvězněn Black klanem, Royce ho osvobodil, přitom ho mohl sejmout kdyby chtěl, že.Takže při vší inteligenci Predátorů, a že je sakra vysoká, nechápu proč by se v té situaci měli chovat jinak, nepřátelsky.Prosím napište jaký na to máte názor vy?
    Nepřítel mého nepřítele je můj přítel!!!

  42. Liban 18. 4. 2011 at 19.26 -

    Hellknight: Dobrá otázka. V AVP mi to spojenectví příjde hodně trapný, takže tam to neschvaluju a když jsem to viděl prvně, jenom jsem kroutil hlavou… oproti tomu v Predators je to daleko líp zvládnutý, takže tam zase proti tomu nic nemám;)

  43. Thomas 18. 4. 2011 at 20.26 -

    Můj názor na to je asi takový, že Predátor je sám o sobě velmi vyspělý druh s moderní technologií, ale na to podle mě on z vysoka kašle! Predátoři jsou a byli především lovci, a to nanejvýš čestní lovci, takže zachovat se i „lidsky“ ke své oběti podle mne není žádný prohřešek v jejich kodexu pravidel. A když vás váš vlastní druh přiváže ke kůlu a zesměšní vás na té nejvyšší úrovni, tak něco jako pokrevní pomsta ve smyslu spojení s Roycem je zcela pochopitelné… xD tot můj názor!

  44. Hellknight 25. 4. 2011 at 16.02 -

    to Thomas: naprostý souhlas.Přesně můj názor.

  45. Thomas 25. 4. 2011 at 17.39 -

    Tak jasný, jsem přeci odborník ne? :D

  46. Hellknight 25. 4. 2011 at 21.13 -

    to Thomas:Já vím:D
    Myslel jsem, že se tu dozvím víc názorů na můj dotaz.
    Škoda, že i někdo jiný na to neodpověděl……

  47. cat3 25. 4. 2011 at 23.36 -

    Tak ja bych se teda taky pridal k nazoru, ze neni nic spatneho/divneho na tom, kdyz v urcitych situacich Predator „spolupracuje“ s lidmi. Jako jeden z tech, komu se filmy AvP libi, jsem tady uz vyjadril sympatie a souhlas ke scene z jednicky AvP, kdy Predator spoji sve sily s hlavni lidskou hrdinkou. Prijde mi, ze ackoliv jsou Predatori agresivni lovci/bojovnici, maji svou cest a tuto vlastnost cti i u svych protivniku … Proto predaji prezivsimu cloveku jako projev uznani nejaky artefakt, proto spoji sve sily s clovekem proti spolecnemu neprieli. Me se to libi, nemam pocit, ze by to Predatory nejak degradovalo, ale je to proste soucast kodexu bojovnika.
    cat3

  48. inmax 26. 4. 2011 at 20.07 -

    No nevím.. mít Predátor nějakou čest, tak by si radši aktivoval osobní atomovku a zničil sebe i okolí než by se snížil na pomoc od lidí. Spíš mi to přijde jako slabost. Predátor má navrch jak fyzicky, tak technicky.. pokud si ani tak nedokáže sám poradit, nemá právo žít. Normální zákon džungle :)

  49. cat3 26. 4. 2011 at 22.38 -

    No nevim. Nejak mi unika, kde nekteri berete tu jistotu, ze Predator je bezducha vrazdici bestie, ktera neni schopna spoluprace s jinymi „zivocisnymi druhy“, kdyz uz i v jednicce Predator jasne naznacil Arnoldovi urcitou rovnocennost tim, ze s nim na konci bojoval na ferovku pest proti pesti … Pokud vam pripada Predator atraktivni tim, ze jen lita po galaxii a zabiji vsechno co se hybe, pak me osobne by to moc nestymovalo a naprosto vitam jeho ferovejsi cast osobnosti. A pokud fakt, ze Predator ma cest, nedoklada uz to, ze nezabiji napr. bezbranne zeny, tak pak uz vazne nevim … Docela srandovni, jak nas dokaze zamestnat jedna fiktivni priserka z filmu ;)
    cat3

  50. Engito 26. 4. 2011 at 23.25 -

    Moc se tady nevyjadřuju, ale naprosto souhlasím s CAT3, predátoři nejsou běsnící monstra létající vesmírem. Jejich technický pokrok je zavedl na jakousi hranici vyspělosti. Takže si potřebují sami sobě dokázat, že jsou ještě žijící bytosti se smyslem pro četnost a tvrdý nelítostný boj se zaslouženým vítězstvím, se smyslem pro „silnější vyhraje“, bez ohledu na technický pokrok“. Smysl pro čestný boj se sobě rovnými (ať už silou nebo inteligencí), surový boj jedince proti jedinci – i mezi sebou mají disciplinovanou hyerarchii – právo silnějšího – zaváháš, chcípneš. Predátoři si nebudou pro svoje krvavé hrátky vybírat rasu nemotorných nemyslících bytostí), jejich vítězství musí být zasloužené.
    Asi jsem z určitého pohledu hodně zaujatý, protože svět Predátorů a Alienů vážně žeru, ale to je můj názor.

Leave A Response »